Elsőként azt kell megemlíteni, hogy csak a közösségi oldalakon szereplő vállalkozói profilok nem tekinthetőek a jogszabályi kritériumoknak megfelelő webshopnak. Ezeken a felületeken leadott megrendelések során a vállalkozások sok esetben nem tesznek eleget a törvényben meghatározott tájékoztatási kötelezettségüknek, így pl. nem teszik közzé az eladó vállalkozás név és székhely adatait. Az eladó ezen adatainak ismerte akkor válik fontossá, ha a megrendelt termékkel kapcsolatban panasz merülne fel, hiszen az eladó adatainak hiányában az igényérvényesítés lényegében lehetetlenné válik. A fogyasztók tehát akkor járnak el helyesen, ha nem adnak le megrendelést pusztán a közösségi oldalon található vállalkozói profilokban vagy chat ablakban, ezt minden esetben a törvényi kritériumoknak megfelelő webáruházból teszik csak meg.
Az is javasolható, hogy lehetőleg hazai vagy az Európai Unión belül működő vállalkozástól rendeljenek az interneten, hiszen a fogyasztóvédelmi rendelkezések is elsősorban Magyarországon, illetve az Európai Unión belül tudnak hatékonyan érvényesülni. Ezen kívül egy Európai Unión kívüli vállalkozással szemben az igényérvényesítés idő és költségigénye a legtöbb esetben messze meghaladja az adott termék vételárát, így az adott fogyasztói jogvita rendezésére irányuló eljárások megindítása ez okból sem célszerű.
Nagyobb értékű megrendelés esetén érdemes az eladó vállalkozás cégnyilvántartási adatait leellenőrizni, amelyekben szintén lehet hasznos információkat találni a vállalkozás megbízhatóságával kapcsolatban. Egy cég adatai nyilvánosak és ingyenesen lekérdezhetőek a www.e-cegjegyzek.hu oldalról. Érdemes áttekinteni, hogy az adott vállalkozás mióta működik, ki a tulajdonosa, ügyvezetője, van-e a céggel szemben végrehajtási eljárás stb…
A webáruház általános szerződési feltételeinek gyors áttekintése is javasolható a vásárlást megelőzően. Ha itt a fogyasztó hiányos, érthetetlen, ellentmondó vagy átláthatatlan feltételekkel szembesül, akkor a későbbi jogvita elkerülése érdekében jobb, ha másik weboldalról szerzi be a terméket.
A legtöbb esetben az utánvétes fizetési mód választása a fogyasztó számára többletköltséggel jár, mégis érdemes azt választani főleg abban az esetben, ha első alkalommal vásárol az adott cégtől. Ezzel lehet elkerülni a legegyszerűbben azt az esetet, amikor a fogyasztó a termék vételárát kifizeti, de az eladó a megrendelést ennek ellenére nem vagy késedelmesen teljesíti.
Internetes vásárlás esetén a fogyasztót megilleti a termék átvételétől számított 14 napon belül az indokolás nélküli elállási jog gyakorlása néhány jogszabályban rögzített kivételtől eltekintve. Az elállás olyan egyoldalú, az eladóhoz címzett írásbeli jognyilatkozat, amely az adásvételi szerződést felbontja. Ennek alapján a termék vételárát köteles az eladó visszafizetni, a vevő pedig köteles a terméket saját költségén az eladónak visszaküldeni. Az elállási nyilatkozatot minden esetben a cég székhelyére tértivevényes levélben javasolható megküldeni.



